Odoo 16 - Nye funktioner


Intro

Odoo ekspanderes hvert år. Den første version af Odoo blev introduceret i 2005 som Tiny ERP, og med den nye version er vi nået til Odoo version 16. Det er virkelig fantastisk, da der med hver version introduceres en masse nye fremragende tilføjelser og funktionalitetsforbedringer, som kan hjælpe dig til at vækste din virksomhed.
Den største forventede merværdi ved Odoo 16 er en bedre driftsoplevelse med forbedret  nem adgang, hastighed og datastyring. Odoo 16 forventes at udkomme i oktober 2022. Det mest interessante for Odoo-brugere er, at de hurtigt kan migrere til den nyeste version, mens de stadig har fuld adgang til deres nuværende Odoo version.

Effektivitet og ydeevner

Når vi køber eller bruger software, er 'ydeevnen' det første, man kommer til at tænke på.
Det er en af de vigtigste faktorer, der hjælper en 
virksomhed med at vokse. Den seneste version af Odoo er fokuseret på forbedring af ydeevne og effektivitet. Odoo 16's ydeevne forventes at være hurtig og effektiv. Når du begynder at bruge det, vil du opleve en betydeligt forbedret hastighed. Jo bedre softwarens ydeevne er, desto bedre er brugeroplevelsen.

Forbedret brugeroplevelse

Odoo 16 har gennemgået en omfattende modernisering af vigtige moduler.
Workforce management af HR-teamet og produktstyring af salgsteamet forventes at blive optimeret i den nye Odoo 16 udgave. For at opfylde nye kriterier har signatur- og marketingmodulerne gennemgået betydelige revisioner.

Knowledge / Viden modul 

Introduktionen af Odoo 16 er ufuldstændig uden Viden modulet. Det er et unikt modul, der er integreret i Odoo 16. Det er det samme som Wikipedia. Ved hjælp af viden modulet vil fagfolk og ledere være i stand til at producere dokumenter og dele deres ekspertise med hinanden.
Denne funktion er kompatibel med alle moduler i Odoo. Produktiviteten i virksomheden vil stige med viden modulet, da samspillet mellem de ansatte og virksomheden vil blive bedre.

Accounting / Regnskabs modul

Odoo 16 har et opgraderet regnskabsmodul, hvor du kan lave Intrastat-rapporter til hurtigere valideringsprocesser, Journal reviderings rapporter, moms-ID-validering for e-handelsbutikker og e-faktureringsmetoder. 
Den tilbyder også en ny widget til bankafstemning til forbedret håndtering af flere valutaer og strømlinet regnskabsrapportering.
Opsætning af kredit maksimum advarsel i salg og på fakturaer


Marketing modul

E-mailmarketingmodulet er blevet forbedret. Denne version giver dig mulighed for at generere nye skabeloner ved hjælp af tidligere udviklede e-mail layouts. 
Du kan også nemt ændre mailinglistens globale egenskaber på én gang. Desuden er det nemmere at importere data og få adgang til kontakter og deres e-mailadresser.


Website / Hjemmeside modul

Du kan administrere front- og back-end af din hjemmeside fra en enkelt visning. Dette sparer dig værdifuld tid i opbygningen af et fantastisk website.
Du får flere værktøjer til at kontrollere, administrere og tilpasse websites. Det nye website modul giver dig mulighed for at gøre dit website mere engagerende og interaktivt.
Desuden kan du konfigurere hjemmesiden uden at skulle opdatere den hver gang. Flere filtrerings- og grupperingsfunktioner kan implementeres på hjemmesiden for nem brugertilgængelighed og administration.

Rabatter og kuponer

Nu kan du nemt konfigurere og administrere kuponer, kampagnetilbud og rabatter på din hjemmeside med Odoo 16.
Dette vil være let tilgængeligt via traditionelle salgsordrer, e-handel og POS (point of sale).
Rabatter og kampagnetilbud i alle applikationer vil sandsynligvis være en ekstra fordel i dette modul, der kombinerer abonnements appen med salg. Promover derfor nemt din hjemmeside ved at inkludere de fantastiske tilbud til dine brugere med alle de nye funktioner i Odoo 16.


Inventory / Lager modul

Virksomheder vil have mulighed for at gennemtvinge en restordre og få varen fra den primære leverandør i stedet for at annullere ordren, hver gang deres beholdning viser en vare 'ikke på lager'. Den nye Odoo opgradering vil automatisk administrere sådanne ordrer og skabe mindre forvirring.
Forbedrede forsendelsesmetoder og automatiserede batches. Opdaterede værktøjer, der beregner og estimerer de tilbageværende synlighedsdage til at genopbygge lagerbeholdningen til genopfyldningsordrer eller varer.


Sign / Underskrift modul

Du vil være i stand til at afvise at underskrive et dokument ved hjælp af denne nye funktionalitet. Derudover kan du også ændre den person, der er tildelt til en rolle, efter at anmodningen er foretaget.


Time Off / Fri modul

Du kan definere 'stressdage' for et vigtigt projekt, hvor dine ansatte vil kende opgavens prioritet. Desuden kan du kontrollere de fravær, tilgængelige dage og tildelinger, der er knyttet til en Time-Off type.


Approvals / Godkendelses modul

Du kan nu bestemme rækkefølgen blandt ”godkendere”. Du kan skræddersy den til din virksomheds behov og de individuelle medarbejderes rettigheder.


Manufactoring / Produktions modul

I Odoo 16's nye version kan du opdele og flette produktionsordrer. Hvis linket oprettes med en salgsordre, kan dine kunder desuden også spore status for deres produktionsordre. Du kan nu outsource produktionsregistreringen til din underleverandør.


Purchase / Indkøbs modul

- En forbedret option til at sætte varer i udbud. 
- Kommercielle fakturaer i henhold til forretningsstandarderne.
- Forsendelsesforsikring, der opfylder forretningsstandarderne. 
- Sporing af salgs- og indkøbsordrer i realtid til modtagelse eller levering. 


Sales / Salgs modul

Abonnement app’en bliver lagt ind i salgs modulet for mere strømlinet workflow.

Konklusion

Odoo V16 stopper ikke her, du kan også forvente andre ekstra funktioner. Men det ved vi først mere om, når den nye version er tilgængelig til brug på markedet.
Er du allerede Odoo-bruger? Det skal bemærkes, at Odoo kun understøtter de tre seneste versionsudgivelser. Så hvis du bruger Odoo v13 eller tidligere opdateringer, er det på tide, at du udfører en Odoo-opgradering.

Gode tips til din bogføring